خبر مهم نماینده مجلس درباره معوقات رتبه بندی و مطالبات معلمان | پرداخت حق التدریس‌ها و اضافه کاری‌ها به کجا رسید؟

نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی درباره عدم پرداخت به موقع حقوق و مطالبات فرهنگیان کشور توسط سازمان برنامه و بودجه که در دستور کار کمیسیون آموزش مجلس قرار دارد توضیحاتی ارائه داد.
خبر مهم نماینده مجلس درباره معوقات رتبه بندی و مطالبات معلمان | پرداخت حق التدریس‌ها و اضافه کاری‌ها به کجا رسید؟
کد خبر : ۱۸۰۶۷

حسین حق وردی با اشاره به بررسی تقاضای اعمال ماده (234) آیین نامه داخلی از سوی تعدادی از نمایندگان در خصوص عدم پرداخت به موقع حقوق و مطالبات فرهنگیان کشور توسط سازمان برنامه و بودجه که در دستور کار کمیسیون آموزش مجلس قرار دارد، گفت: این دستور کار برای پیگیری پرداخت مطالبات فرهنگیان به ویژه مربوط به معوقات رتبه بندی، پرداخت حق التدریس‌ها، اضافه کاری‌ها و مطالبات معلمان خارج از کشور بوده که در دستور کار قرار گرفته است.
نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه تاریخ اجرای قانون رتبه بندی معلمان از 31 شهریورماه 1400 بوده ولی تا کنون معوقات سال 1400 پرداخت نشده است، تصریح کرد: این معوقات شامل فرهنگیان مشغول به تدریس و بازنشستگان مشمول قانون می‌شود که باید هرچه سریع‌تر با تعامل بین سازمان برنامه و وزارت آموزش و پرورش پرداخت شود.
حق وردی یادآور شد: از سوی دیگر مجلس در سال گذشته مصوبه‌ای مبنی بر پرداخت ماهانه اضافه کاری و حق التدریس فرهنگیان داشت که این ارقام نیز نه تنها ماهانه پرداخت نشد، بلکه پس از 4 ماه تأخیر در فروردین 1402 پرداخت شد.
وی افزود: یکی از راه‌های جبران کمبود معلم، اضافه کاری معلمان شاغل و بازنشسته است تا با فعالیت بیشتر آن‌ها مشکل آموزش و پرورش حل شود. قطعا برای این فعالیت فوق برنامه معلمان باید مشوق‌‎هایی داشته باشیم یا حداقل حاصل زحمات آن‌ها را به صورت ماهانه و به موقع بپردازیم ولی این پرداختی‌ها نیز با تأخیر انجام می‌شود و انگیزه‌ای برای معلم باقی نمی‌گذرد.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: از سوی دیگر معوقات متفرقه دیگری نیز مثل حق الزحمه امتحانات و حقوق معلمان شاغل در خارج از کشور نیز وجود دارد که باید دید دولت برای ساماندهی این موارد چه برنامه‌ای دارد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
روز نو
مجله زندگی
ارسال نظر